Madrasbetræk på mål

INTRODUKTION Revoticon Kft. (herefter: Tjenesteudbyder) håndterer data om besøgende og kunder på www.madrasbetraek.dk (herefter: Hjemmesiden). I forbindelse med behandlingen af data informerer Tjenesteudbyderen hermed de berørte parter om de personoplysninger, der behandles af Tjenesteudbyderen på Hjemmesiden, de principper og praksis, der følges ved behandlingen af persondata, samt hvordan de berørte parter kan udøve deres rettigheder. Den berørte part accepterer de vilkår, der er anført i denne Privatlivspolitik, ved at bruge Hjemmesiden og giver samtykke til de data behandlinger, der er beskrevet heri.

FORMÅL MED BEHANDLINGEN AF DATA Tjenesteudbyderen opbevarer og behandler de oplysninger, der er givet af den berørte part, udelukkende til formål, der er knyttet til gennemførelsen af en ordre, fakturering, forsendelse af produkter, kommunikation, og for at kunne bevise vilkårene i den indgåede kontrakt. De automatisk registrerede data bruges til statistik og teknisk udvikling af det it-system, der anvendes. Tjenesteudbyderen bruger ikke de angivne personlige data til andre formål. Udlevering af persondata til tredjeparter eller myndigheder er kun muligt med den berørte parts forudgående, udtrykkelige samtykke, medmindre lovgivningen kræver noget andet. I tilfælde, hvor Tjenesteudbyderen ønsker at bruge de indsamlede data til et andet formål end det oprindelige, vil den berørte part blive informeret, og der vil blive indhentet forudgående, udtrykkeligt samtykke, eller muligheden for at nægte anvendelsen vil blive givet.

JURIDISK GRUNDLAG FOR DATAHÅNDTERING Datahåndteringen sker på grundlag af den berørte parts frivillige, informerede samtykke, hvilket samtykke indhentes i forbindelse med brugen af Hjemmesiden, og som giver samtykke til, at de angivne persondata behandles. Behandlingen af persondata sker i overensstemmelse med den personlige informationsret og lovgivning om informationsfrihed, jf. lov nr. CXII af 2011 om informationsfrihed og elektroniske tjenester, samt lov nr. CVIII af 2001 om elektronisk handel og andre spørgsmål vedrørende informationssamfundet.

Tjenesteudbyderen kontrollerer ikke ægtheden af de indsendte persondata. Den berørte part er alene ansvarlig for de indsendte oplysninger. Når den berørte part indsender en e-mailadresse, påtager de sig ansvar for, at det er kun dem selv, der bruger den adresse til at få adgang til tjenesten. Eventuelt ansvar for login via en e-mailadresse påhviler den berørte part, som registrerede adressen.

Tjenesteudbyder som dataansvarlig

Firmanavn:
Revoticon Kft.

Hovedkontor:
1037 Budapest, Folyondár u. 30/B
Butik:
1132 Budapest, Reitter Ferenc u. 40.
Telefon:
1/490-0808
E-mail:
info [at] revotica.hu
Momsnummer:
25913947-2-41
CVR-nummer:
01 09 295974
Registreringsdomstol:
Tingsretten i Budapest
Hostingudbyder:
Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
1144 Budapest, Ormánság utca 4. X.em 241. support at tarhely.eu

VARIGHED AF DATAHÅNDTERING
De personlige data, der kræves ved registrering, behandles fra tidspunktet for deres angivelse og indtil sletning efter anmodning. For ikke-obligatoriske data begynder datahåndteringen fra det tidspunkt, de er givet, og varer indtil anmodning om sletning af de pågældende data.
Personoplysninger kan til enhver tid slettes efter modtagelse af en sletteanmodning. Efter modtagelse af anmodningen sletter Tjenesteudbyderen personoplysningerne fra sit system inden for 5 arbejdsdage.
Loggede data gemmes i systemet i 6 måneder fra logningstidspunktet, undtagen datoen for sidste besøg, som automatisk overskrives.
Ovenstående bestemmelser påvirker ikke opfyldelsen af opbevaringsforpligtelser fastsat i lovgivningen (f.eks. regnskabslovgivning) samt databehandling baseret på yderligere samtykke givet under registreringen på Hjemmesiden eller på anden vis.

OMFANG AF BEHANDLEDE PERSONOPLYSNINGER

Registreringsdata
For at kunne bruge tjenesterne på Hjemmesiden, herunder især bestilling på Hjemmesiden, skal Brugerne udfylde en formular, hvor de skal oplyse følgende nødvendige data, så Tjenesteudbyderen kan gennemføre ordren:
• Navn
• Faktura- og leveringsadresse
• Momsnummer, hvis der er tale om en virksomhedsbestilling
• Telefonnummer
• E-mailadresse

Tekniske data
Oplysninger om den besøgendes computer, som genereres under brugen af tjenesten, og som registreres automatisk af Tjenesteudbyderens system som en del af de tekniske processer. Dette inkluderer især dato og tidspunkt for besøget, IP-adressen på den besøgendes computer, browsertype, adressen på den besøgte og den tidligere besøgte webside.
Systemet logger automatisk de data, der registreres, uden særskilt erklæring fra Brugeren ved login og logout. Disse data kan ikke knyttes til andre personoplysninger, undtagen i tilfælde hvor loven kræver det. Kun Tjenesteudbyderen har adgang til disse data.
HTML-koden på Hjemmesiden kan indeholde links til og fra eksterne servere, der er uafhængige af Tjenesteudbyderen. Udbyderne af disse links kan indsamle brugerdata på grund af direkte forbindelser til deres servere.

Cookies
Tjenesteudbyderen og udvalgte eksterne udbydere placerer og læser små datafiler, kendt som cookies, på brugerens computer for at give en mere tilpasset service. Hvis browseren returnerer en tidligere gemt cookie, kan tjenesteudbyderen knytte de aktuelt gemte data fra brugerens besøg til tidligere besøg, men kun inden for det pågældende indhold.
Tjenesteudbyderen anvender følgende cookies:
• Midlertidige (session) cookies: Disse slettes automatisk efter brugerens besøg og er nødvendige for, at Hjemmesidens funktioner og applikationer kan fungere korrekt og sikkert.
• Permanente cookies: Disse bruges for at forbedre brugeroplevelsen (f.eks. bedre navigation). Disse cookies gemmes i browserens cookie-fil i en længere periode, afhængig af brugerens browserindstillinger.
• Cookies til indkøbskurv
• Sikkerhedscookies

De fleste browsere har en "Hjælp"-funktion, der informerer Brugeren om:
• hvordan man deaktiverer cookies
• hvordan man accepterer nye cookies

hvordan man instruerer sin browser til at indstille en ny cookie, eller
• hvordan man deaktiverer andre cookies.

PERSONER, DER HAR ADGANG TIL DATAENE, VIDEREGIVELSE AF DATA, DATAFORBEHANDLING
Primært er det Tjenesteudbyderen og Tjenesteudbyderens interne medarbejdere, der har adgang til de oplyste data, og de vil ikke offentliggøre dem eller videregive dem til tredjeparter.
For at kunne gennemføre bestillinger og afvikle betalinger kan Tjenesteudbyderen anvende databehandlere (f.eks. systemoperatører, transportfirmaer, bogholdere). Tjenesteudbyderen er ikke ansvarlig for disse eksterne parters datahåndteringspraksis.

Databehandlere:
Navn: GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Adresse: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
E-mail: info@gls-hungary.com
Aktivitet: postservice

Hostingudbyderens oplysninger:
Navn: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
Adresse: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X.em 241.
E-mail: support@tarhely.eu

Ud over ovenstående kan overførsel af personoplysninger om den Registrerede kun ske i tilfælde, der er bestemt ved lov, eller på baggrund af den Registreredes samtykke.

DEN REGISTREREDES RETTIGHEDER OG RETSMIDLER
Ret til information
Den Registrerede har til enhver tid ret til at anmode om information om sine personoplysninger, som behandles af Tjenesteudbyderen.
Du kan anmode om information fra Databehandleren om behandlingen af dine personoplysninger i løbet af databehandlingsperioden. Databehandleren vil inden for den kortest mulige tid, dog senest inden for 25 dage fra modtagelsen af anmodningen, skriftligt og i forståeligt format informere dig om de behandlede data, formålet med databehandlingen, retsgrundlaget og varigheden af databehandlingen, og hvis der er sket videregivelse af data, informere dig om, hvem der har modtaget eller modtager dataene, og til hvilket formål.
Den Registrerede kan anmode om sletning, rettelse eller blokering af sine data

Den Registrerede har til enhver tid ret til at anmode om rettelse eller sletning af sine fejlagtigt registrerede data via en af de nedenstående kontaktmetoder. Tjenesteudbyderen vil inden for 5 arbejdsdage efter modtagelse af anmodningen slette dataene, som derefter ikke kan gendannes. Sletningen omfatter ikke de data, der kræves opbevaret i henhold til lovgivningen (f.eks. regnskabslovgivningen), som Tjenesteudbyderen vil bevare i den nødvendige periode.

Den Registrerede kan også anmode om at få sine data blokeret. Tjenesteudbyderen blokerer de personlige data, hvis den registrerede anmoder herom, eller hvis de tilgængelige oplysninger tyder på, at sletning ville krænke den registreredes legitime interesser. De således blokerede personlige data kan kun behandles, så længe formålet med databehandlingen, som udelukkede sletning af dataene, består.

Den registrerede og alle, der tidligere har modtaget dataene til databehandling, skal informeres om rettelsen, blokeringen og sletningen. Meddelelse kan undlades, hvis dette ikke krænker den registreredes legitime interesse i forhold til databehandlingens formål.

Hvis Tjenesteudbyderen ikke efterkommer den registreredes anmodning om rettelse, blokering eller sletning, meddeler den skriftligt inden for 30 dage efter modtagelsen af anmodningen de faktiske og juridiske årsager til afvisningen af anmodningen om rettelse, blokering eller sletning.

Den registrerede kan gøre indsigelse mod behandlingen af sine personoplysninger
Den registrerede kan gøre indsigelse mod behandlingen af sine personoplysninger. Tjenesteudbyderen vil undersøge indsigelsen og træffe afgørelse om dens berettigelse hurtigst muligt og senest inden for 15 dage og vil skriftligt informere ansøgeren om sin beslutning.

I henhold til Info.tv. og Civillovbogen (lov V af 2013) kan den registrerede
kontakte Den Nationale Myndighed for Databeskyttelse og Informationsfrihed (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság), 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c; www.naih.hu, eller
udøve sine rettigheder ved en domstol.

Hvis den Registrerede har angivet tredjepartsoplysninger under registreringen til brug af tjenesten eller har forårsaget skade på nogen måde under brug af Hjemmesiden, er Tjenesteudbyderen berettiget til at gøre krav på erstatning mod den Registrerede. I sådanne tilfælde vil Tjenesteudbyderen yde al mulig bistand til de kompetente myndigheder for at fastslå identiteten af den krænkende person.

BRUG AF E-MAILADRESSER Tjenesteudbyderen lægger særlig vægt på lovlig anvendelse af de e-mailadresser, den administrerer, og bruger dem derfor kun til at sende (informations- eller reklame) e-mails på de måder, der er beskrevet nedenfor.
Behandlingen af e-mailadresser tjener primært til identifikation af den Registrerede og til at opretholde kontakten under ordreopfyldelse og brug af tjenester, og e-mails sendes primært til dette formål.

DATA SIKKERHED Tjenesteudbyderen forpligter sig til at sikre datasikkerheden og tager de nødvendige tekniske foranstaltninger for at beskytte de indsamlede, lagrede og behandlede data samt gør alt for at forhindre deres ødelæggelse, uautoriseret anvendelse og uautoriseret ændring. Tjenesteudbyderen forpligter sig også til at pålægge enhver tredjepart, til hvem dataene muligvis overføres eller videregives, at overholde disse forpligtelser.

ANDRE BESTEMMELSER Tjenesteudbyderen forbeholder sig retten til ensidigt at ændre denne Databeskyttelsespolitik med forudgående varsel til de Registrerede gennem Hjemmesiden. Efter ikrafttrædelsen af ændringen accepterer den Registrerede de ændrede vilkår i Databeskyttelsespolitikken ved sin fortsatte brug af Hjemmesiden.