INTRODUKTION
Disse Almindelige Forretningsbetingelser (herefter "Vilkår") indeholder betingelserne for brug af de tjenester, der er tilgængelige på madrasbetraek.dk-webstedet (herefter "webstedet"). De tekniske oplysninger, som ikke er indeholdt i disse Vilkår, men som er nødvendige for at bruge webstedet, findes i de meddelelser, der er tilgængelige på webstedet. Ved at bruge webstedet accepterer brugeren disse Vilkår.
Tjenesteudbyder
Navn: Revoticon Kft.
Hovedkontor: 1037 Budapest, Folyondár u. 30/B
Butik: 1132 Budapest, Reitter Ferenc u. 40.
Virksomhedsnummer: 01 09 295974
Skatte-ID: 25913947-2-41
Bank: Raiffeisen Bank
E-mail: info@revotica.hu
Telefonnummer: +36-1/490-0808
BRUGSVILKÅR
3.1. Ansvar
Brugeren anvender webstedet udelukkende på eget ansvar og accepterer, at Tjenesteudbyderen ikke er ansvarlig for eventuelle økonomiske eller ikke-økonomiske skader, med undtagelse af ansvar for skader forårsaget ved forsætlig handling, grov uagtsomhed eller kriminalitet, samt skader på liv, krop eller sundhed som følge af kontraktbrud.
Tjenesteudbyderen fraskriver sig alt ansvar for handlinger foretaget af brugerne af webstedet, og brugeren er fuldt ansvarlig for sin egen adfærd.
Brugeren er forpligtet til at sikre, at deres brug af webstedet ikke krænker tredjeparts rettigheder eller overtræder gældende love, hverken direkte eller indirekte.
Tjenesteudbyderen har ret, men er ikke forpligtet til at kontrollere indholdet, der eventuelt offentliggøres af brugeren på webstedet (for eksempel kommentarer) og påtager sig intet ansvar for lovovertrædelser relateret til disse offentliggjorte indhold.
3.2. Ophavsret
Hele webstedet (tekster, billeder, grafiske elementer osv.) er ophavsretligt beskyttet, og det er forbudt at kopiere, ændre eller distribuere det til kommercielle formål!
KØB PÅ WEBSIDEN
4.1. Priser
4.2. Bestillingsproces
Webstedet giver brugerne mulighed for at præsentere produkter og foretage online bestillinger. Brugeren kan navigere gennem webstedet ved hjælp af menupunkterne. Produkterne er kategoriseret og kan findes i de respektive kategorier.
Når brugeren klikker på kategoriens navn, vises en liste over produkter i den pågældende kategori. Hvis ikke alle produkter kan være på én side, kan brugeren navigere ved hjælp af siderne over og under produkterne.
Detaljerede oplysninger om hvert produkt kan ses ved at klikke på produktets navn på produktlisten, hvor brugeren kan få information om produktets specifikationer og pris.
Der er også mulighed for at søge efter produkter ved hjælp af nøgleord. Søgeresultaterne vises i en liste, der ligner kategorierne.
Brugeren kan lægge produkter i kurven ved at klikke på "Læg i kurv"-knappen, og justere antallet af enheder ved siden af knappen. Brugeren kan kontrollere indholdet af kurven ved hjælp af menupunktet "Kurv". Her kan brugeren ændre antallet af bestilte produkter eller fjerne produkter fra kurven. Der er også mulighed for at tømme kurven helt ved at klikke på "Tøm kurv"-knappen.
For at fortsætte købsprocessen klikker brugeren på "Betaling"-knappen. Andet trin indebærer at indtaste fakturerings- og leveringsoplysninger.
Ved bestilling skal brugeren angive følgende oplysninger: navn, telefonnummer, faktureringsadresse og e-mailadresse. Hvis leveringsadressen adskiller sig fra faktureringsadressen, skal leveringsadressen også oplyses.
Brugeren skal derefter vælge den ønskede leverings- og betalingsmetode. Brugeren kan kontrollere alle de tidligere indtastede oplysninger og bestillinger via et opsummeringssideskærmbillede, og hvis alt er korrekt, kan bestillingen afsluttes ved at klikke på "Send bestilling". Brugeren modtager en bekræftelse af bestillingen både på webstedet og via e-mail.
4.3. Tilbudsgarantier, bekræftelse
Tjenesteudbyderen vil informere brugeren om bekræftelsen inden for 48 timer. Hvis brugeren ikke modtager bekræftelsen inden for 48 timer, er brugeren ikke længere forpligtet til tilbuddet og behøver ikke at modtage de bestilte produkter. (De 48 timer inkluderer ikke helligdage.)
Bekræftelses-e-mailen indeholder de oplysninger, der blev indtastet under købet, bestillingsoplysninger, navnene på de bestilte produkter, priserne, de valgte betalings- og leveringsmetoder samt bestillingsnummeret.
4.4. Aftalens indgåelse
Aftalens indgåelse på ungarisk
Aftalen kan kun indgås på ungarsk. Bestillingen, der foretages elektronisk, anses for at være en elektronisk indgået kontrakt, som er underlagt lovgivningen om elektronisk handel og visse spørgsmål vedrørende informationsteknologiske tjenester, i henhold til lov 2001. år CVIII. A kontrakten falder også ind under reglerne om detaljerede bestemmelser for kontrakter mellem forbrugeren og virksomheden i regeringens bekendtgørelse 45/2014 (II.26.), og tager hensyn til bestemmelserne i Europaparlamentets og Rådets direktiv 2011/83/EU om forbrugernes rettigheder.
Tjenesteudbyderen sender ud over den automatiske bekræftelses-e-mail også en anden e-mail (specifik godkendelses-e-mail) til brugeren inden for 48 timer, som accepterer brugerens tilbud, og dermed bliver kontrakten først indgået, når godkendelsen af tilbuddet fra tjenesteudbyderens side er modtaget, og ikke ved modtagelsen af den automatiske bekræftelses-e-mail inden for 48 timer. (De 48 timer inkluderer ikke helligdage).
4.5. Kontraktregistrering
Den kontrakt, der indgås gennem webstedet, anses ikke for at være en skriftlig kontrakt, og tjenesteudbyderen registrerer den ikke, og den er ikke tilgængelig efterfølgende.
4.6. Betaling
4.6.1. Forudbetaling: Efter den automatiske bekræftelse sender vi en faktura til dig, som detaljeret indeholder de bestilte produkter samt de nødvendige betalingsoplysninger. Du har 14 dage til at gennemføre betalingen, hvorefter vi annullerer din bestilling. Vi beder dig om kun at foretage betalingen, når fakturaen er modtaget.
4.7. Afhentningsmuligheder og levering
4.7.1. Personlig afhentning
Efter forudgående aftale kan du vælge at afhente dine produkter i en af vores butikker. Du kan afhente bestilte varer i den valgte butiks åbningstider. Personlig afhentning er gratis.
4.7.2. Hjemmelevering
Det er muligt at vælge levering til døren via kurer, når du bestiller produkter.
5. Fortrydelsesret
5.1. Fortrydelsesret proceduren
Bestemmelsen i dette punkt gælder kun for en fysisk person, der handler uden for sin erhvervsmæssige, selvstændige eller forretningsmæssige aktivitet, som køber, bestiller, modtager, bruger eller på anden måde nyder godt af varer, samt for modtageren af handelskommunikation eller tilbud vedrørende varerne (herefter kaldet "Forbruger").
Forbrugeren har ret til at fortryde kontrakten uden at angive nogen grund inden for fjorten (14) dage fra den dag, hvor varen eller den sidste vare (i tilfælde af flere leverancer) er modtaget af Forbrugeren eller en tredjepart, som er udpeget af Forbrugeren og adskilt fra transportøren.
Forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret mellem datoen for indgåelse af kontrakten og datoen for modtagelsen af varen.
Hvis Forbrugeren ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, skal han/hun sende en klar erklæring om sin beslutning om at fortryde kontrakten (f.eks. via brev eller e-mail) til Tjenesteudbyderen på de kontaktoplysninger, der er angivet i punkt 1. Forbrugeren betragtes som at have udnyttet sin fortrydelsesret i tide, hvis erklæringen er sendt til Tjenesteudbyderen før den angivne frist.
Forbrugeren skal bevise, at han/hun har udnyttet sin fortrydelsesret i overensstemmelse med bestemmelserne i disse Vilkår.
Tjenesteudbyderen bekræfter straks modtagelsen af Forbrugerens fortrydelseserklæring via e-mail.
I tilfælde af skriftlig fortrydelse betragtes det som værende rettidigt, hvis Forbrugeren sender sin erklæring inden for 14 kalenderdage (selv den 14. dag) efter modtagelsen af varen.
Ved postale meddelelser tages datoen for indlevering på postkontoret i betragtning, og ved meddelelser via e-mail tages datoen for afsendelse af e-mailen i betragtning. Forbrugeren skal sende brevet som anbefalet post for at kunne bevise afsendelsesdatoen på en pålidelig måde.
I tilfælde af fortrydelse skal Forbrugeren returnere de bestilte varer til den butik, der er angivet af Tjenesteudbyderen i punkt 1, uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra meddelelsen af fortrydelsen. Fristen betragtes som overholdt, hvis Forbrugeren sender (eller afleverer til den valgte transportør) varerne før udløbet af den 14-dages frist.
Omkostningerne ved returnering af varen til Tjenesteudbyderen påtager Forbrugeren sig. Tjenesteudbyderen kan ikke modtage pakker sendt med efterkrav. Udover omkostningerne ved returnering påtager Forbrugeren sig ingen yderligere omkostninger i forbindelse med fortrydelsen.
Når Forbrugeren fortryder kontrakten, vil Tjenesteudbyderen uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter modtagelsen af Forbrugerens fortrydelseserklæring, tilbagebetale alle betalinger, som Forbrugeren har foretaget, herunder leveringsomkostninger (for så vidt angår den billigste standardlevering), medmindre Forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode. Tjenesteudbyderen kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil de modtager varerne eller Forbrugeren har bevist, at varerne er sendt tilbage. Tjenesteudbyderen vil vælge den tidligere dato mellem disse to.
Tilbagebetalingen vil blive gennemført ved brug af den samme betalingsmetode, som Forbrugeren brugte ved den oprindelige transaktion, medmindre Forbrugeren udtrykkeligt accepterer en anden betalingsmetode; der vil ikke pålægges Forbrugeren nogen ekstra gebyrer som følge af denne tilbagebetalingsmetode.
Forbrugeren er kun ansvarlig for værdiforringelsen af varen, hvis den skyldes en brug ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
5.2. Situationen hvor Forbrugeren ikke har ret til fortrydelsesret
Ved en kontrakt om levering af tjenesteydelser, hvis tjenesten er fuldført, og leveringen er startet med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke, og forbrugeren har accepteret, at de mister deres fortrydelsesret, når tjenesten er fuldt leveret.
For et produkt eller en tjeneste, hvis pris eller gebyr er afhængig af finansmarkedsudsving, som leverandøren ikke kan kontrollere, og som kan ændre sig i løbet af den 14-dages fortrydelsesfrist.
For et produkt, der ikke er fremstillet på forhånd, og som er lavet på forbrugerens anmodning eller specielt tilpasset forbrugerens ønsker.
For letfordærvelige produkter eller produkter, der mister deres kvalitet hurtigt.
For produkter i forseglet emballage, som af sundheds- eller hygiejniske årsager ikke kan returneres efter åbning.
For produkter, der ved deres natur ikke kan adskilles fra andre produkter efter levering.
For alkoholholdige drikkevarer, hvis faktiske værdi afhænger af markedsudsving, som leverandøren ikke kan påvirke, og hvis pris blev aftalt ved købsaftalens indgåelse, men som først leveres 30 dage efter indgåelsen af kontrakten.
For kontrakter indgået ved forbrugerens udtrykkelige anmodning om akut reparation eller vedligeholdelse af varer.
For salg af lydbånd, videobånd eller software, hvis forseglingen er brudt efter levering.
For aviser, tidsskrifter og periodiske publikationer, med undtagelse af abonnementskontrakter.
For kontrakter indgået på offentlig auktion.
For kontrakter om levering af tjenesteydelser relateret til boligformål, med undtagelse af kontrakter om indkvartering, transport, biludlejning, catering eller fritidsaktiviteter, hvor kontrakten specificerer en fast leveringsdato eller frist.
For digitalt indhold leveret på ikke-materielle medier, hvis leverandøren har startet leveringen med forbrugerens udtrykkelige samtykke og forbrugeren samtidig har accepteret, at de mister deres fortrydelsesret, når leveringen er påbegyndt.
6. GARANTI
6.1. GARANTIANSVAR
Brugeren kan gøre krav på mangelansvar overfor tjenesteudbyderen i tilfælde af fejlfuld opfyldelse i henhold til bestemmelserne i den ungarske lov om civilret (2013. lov nr. V).
I tilfælde af forbrugeraftale kan brugeren, der anses for forbruger, gøre krav på garanti i en periode på 2 år fra modtagelsen af produktet for fejl, der allerede eksisterede på leveringstidspunktet. Mangelansvar kan ikke gøres gældende efter den 2-årige forældelsesfrist.
I tilfælde af ikke-forbrugeraftale kan brugeren gøre krav på garanti i en periode på 1 år fra modtagelsen af produktet.
Brugeren kan vælge mellem følgende garantimuligheder: Reparation eller udskiftning af varen, medmindre det valgte krav er umuligt at opfylde eller vil medføre uforholdsmæssige omkostninger for virksomheden i forhold til opfyldelsen af et andet krav. Hvis brugeren ikke har bedt om reparation eller udskiftning, eller hvis det ikke kunne kræves, kan brugeren kræve en forholdsmæssig reduktion i prisen eller selv reparere fejlen på virksomhedens regning, eller få det repareret af en anden, eller i sidste instans, annullere kontrakten.
Brugeren kan skifte til en anden garantimulighed, men omkostningerne for skiftet skal bæres af brugeren, medmindre det var berettiget, eller virksomheden gav anledning til det.
Brugeren er forpligtet til at meddele fejlen uden forsinkelse efter opdagelsen, men senest inden for to (2) måneder efter opdagelsen af fejlen.
Brugeren kan gøre krav på garanti direkte overfor virksomheden.
Hvis en fejl erkendes inden for seks måneder efter levering (eller efter modtagelse af varen), formodes det, at fejlen allerede eksisterede på leveringstidspunktet, medmindre dette formodning er uforenelig med fejlens art eller produktets natur. Tjenesteudbyderen kan kun fritages fra garantien, hvis denne formodning afkræftes, det vil sige, at det bevises, at fejlen opstod efter produktet blev leveret til brugeren. Hvis virksomheden kan bevise, at fejlen skyldes en forkert brug af produktet, er virksomheden ikke forpligtet til at acceptere brugerens klage. Efter seks måneder fra leveringen omvendes bevisbyrden, og i tilfælde af tvist skal brugeren bevise, at fejlen allerede eksisterede på leveringstidspunktet.
6.2. PRODUKTVARER
Produktgaranti kan kun opstå i tilfælde af en fejl i et løsøreprodukt (vare). I så fald kan brugeren, der anses som forbruger, vælge at gøre krav på enten de rettigheder, der er fastlagt i punkt 6.1, eller et produktgarantiansvar.
Som produktgaranti kan brugeren kun anmode om reparation eller udskiftning af den defekte vare.
En vare anses for at være defekt, hvis den ikke opfylder de kvalitetskrav, der var gældende ved markedsføringen af varen, eller hvis den ikke har de egenskaber, der er angivet i producentens beskrivelse.
Brugeren kan gøre krav på produktgaranti inden for to (2) år fra producentens markedsføring af produktet. Efter denne periode mister brugeren sin ret til at gøre krav på garanti.
Brugeren kan kun gøre krav på produktgaranti mod producenten eller distributøren af den pågældende vare.
Brugeren skal bevise, at produktet er defekt, når han eller hun gør krav på produktgaranti.
Producenten (distributøren) kan kun fritages for produktgaranti, hvis han eller hun kan bevise, at:
• Produktet ikke blev produceret eller markedsført i forbindelse med virksomhedens aktiviteter, eller
• Fejlen ikke kunne identificeres på tidspunktet for markedsføringen af produktet i henhold til den videnskabelige og teknologiske udvikling på det tidspunkt, eller
• Fejlen opstod på grund af lovgivning eller obligatoriske myndighedsregler.
Producenten (distributøren) behøver kun at bevise én af de nævnte årsager for at blive fritaget for garanti.
Krav på både mangelansvar og produktgaranti for samme fejl kan ikke gøres gældende samtidig. Hvis et produktgarantikrav er succesfuldt, kan brugeren dog gøre krav på mangelansvar for den udskiftede vare eller den reparerede del mod producenten.
6.3. GARANTI
De obligatoriske garantiregler for holdbare forbrugsgoder er fastlagt i den danske bekendtgørelse nr. 151/2003 (IX. 22.). Bekendtgørelsen gælder kun for de produkter, der er solgt som en del af en forbrugeraftale indgået på dansk område og som er opført i bekendtgørelsens bilag.
For de holdbare forbrugsgoder, der er opført i bekendtgørelsens bilag, er den obligatoriske garanti 1 år, og garantiperioden starter på den dag, hvor produktet overdrages til forbrugeren, eller, hvis installationen udføres af udbyderen eller en autoriseret repræsentant, den dag, installationen finder sted.
Virksomheden kan kun fritages for garantiforpligtelsen, hvis den kan bevise, at fejlen opstod efter levering.
For samme fejl kan brugeren ikke samtidigt gøre krav på både mangelansvar og garanti, eller produktgaranti og garanti. Brugeren kan dog udnytte de garantirettigheder, der er fastlagt i punkt 6.1 og 6.2, uafhængigt af de rettigheder, der følger med garantien.
6.4. Garanterettigheder og produktgaranti
Brugeren kan udnytte sine garantirettigheder ved at kontakte virksomheden på følgende kontaktoplysninger:
Navn: Revoticon Kft.
Postadresse: 1037 Budapest, Folyondár u. 30/B
Telefonnummer: +36-1/490-0808
E-mail: info@revotica.hu
7. RETTIGHEDER OG JURIDISKE HANDLINGER
7.1. Klagebehandling, sted, tid og metode
Brugeren kan fremsætte forbrugerklager vedrørende produktet eller virksomhedens aktiviteter til følgende kontaktoplysninger:
Navn: Revoticon Kft.
Postadresse: 1037 Budapest, Folyondár u. 30/B
Telefonnummer: +36-1/490-0808
E-mail: info@revotica.hu
Den leverandør, der er ansvarlig for den mundtlige klage, vil straks afhjælpe denne, hvis det er muligt. Hvis den mundtlige klage ikke kan afhjælpes straks, enten på grund af klagens art eller hvis brugeren ikke er enig i behandlingen af klagen, vil leverandøren oprette en protokol om klagen - som opbevares i fem år sammen med den væsentlige respons på klagen.
Leverandøren skal aflevere en kopi af protokollen til brugeren, hvis klagen blev fremsat mundtligt (i butikken). Hvis dette ikke er muligt, skal leverandøren handle i overensstemmelse med de regler, der er beskrevet nedenfor for skriftlige klager.
Hvis den mundtlige klage blev fremsat via telefon eller anden elektronisk kommunikation, vil leverandøren sende en kopi af protokollen til brugeren samtidig med den væsentlige respons.
I alle andre tilfælde vil leverandøren følge reglerne for skriftlige klager.
Telefonisk eller elektronisk modtagne klager vil blive tildelt et unikt identifikationsnummer, som senere forenkler søgningen af klagen.
Leverandøren skal svare på skriftlige klager inden for 30 dage. Ifølge denne kontrakt anses det som tidspunktet for afsendelsen af brevet.
Hvis klagen afvises, skal leverandøren informere brugeren om årsagen til afvisningen.
7.2. Andre muligheder for juridisk håndhævelse
Hvis en forbrugerklage mellem leverandøren og brugeren ikke løses under forhandlinger med leverandøren, er følgende muligheder for håndhævelse tilgængelige for brugeren:
• Klage til forbrugerbeskyttelsesmyndigheden,
• Indledning af forligsforhandlingsprocedure (kontaktoplysninger for den kompetente forligsforhandlingsmyndighed i henhold til leverandørens adresse skal angives),
• Indledning af retssag.
Hvis forbrugeren bemærker en overtrædelse af sine forbrugerrettigheder, har vedkommende ret til at klage til den forbrugerbeskyttelsesmyndighed, der er ansvarlig for hans bopæl. Efter behandlingen af klagen beslutter myndigheden, hvordan forbrugerbeskyttelsesproceduren skal fortsætte. De første instanser for forbrugerbeskyttelse udføres af de distriktskontorer, der er ansvarlige for forbrugerens bopæl, og deres liste kan findes her: http://jarasinfo.gov.hu/
Online tvistbilæggelsesplatform
Den Europæiske Kommission har oprettet en hjemmeside, hvor forbrugere kan registrere sig, og dermed få mulighed for at løse deres tvister vedrørende online køb ved at udfylde en anmodning og undgå retsforfølgelse. På den måde kan forbrugerne udnytte deres rettigheder, selv hvis f.eks. afstanden ville forhindre dem i at gøre det. Hvis du ønsker at klage over et produkt eller en service købt online, og ikke nødvendigvis ønsker at gå til retten, kan du bruge værktøjet til online tvistbilæggelse. På portalen kan du og den forhandler, som du har klaget over, vælge det tvistbilæggelsesorgan, der skal håndtere klagen. Online tvistbilæggelsesplatformen er tilgængelig her: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
8. ØVRIGE
8.1. Ændring af AGSC og priser
Leverandøren kan til enhver tid ændre denne AGSC, priserne på de produkter, der kan bestilles på hjemmesiden, samt andre angivne priser, og ændringer træder i kraft, når de offentliggøres på hjemmesiden og gælder kun for transaktioner, der finder sted efter offentliggørelsen.
8.2. Tekniske begrænsninger
Køb på hjemmesiden forudsætter, at brugeren er bekendt med og accepterer de muligheder og begrænsninger, der findes på internettet, især hvad angår tekniske ydelser og eventuelle fejl. Leverandøren er ikke ansvarlig, hvis der opstår driftsfejl i internettet, som forhindrer hjemmesidens funktionalitet og købet.
8.3. Privatlivspolitik
Leverandørens privatlivspolitik kan findes på følgende adresse: www.madrasbetraek.dk
Denne Generelle Handelsbetingelser trådte i kraft den 17. september 2024